Plán práce základní školy 2018/2019

 

Školní rok: 2018/2019

Plán byl projednán na pedagogické radě dne 28. 8. 2018

 

Obsah:

  1. Rozdělení pedagogických úkolů
  2. Časový a obsahový plán pedagogických rad
  3. Celoroční akce
  4. Tematické úkoly
  5. Plán spolupráce s rodinou
  6. Materiální úkoly školy

 

 

1. Rozdělení pedagogických úkolů

  • Jaroslava Procházková - ředitelka školy, kabinet TV, PŘ, sklad učebnic, speciální pedagog
  • Markéta Pecková - koordinátor ŠVP, výchovný poradce, metodik pro ČJ, uvádějící učitel 2. stupně, kabinet ČJ, OV, D
  • Hana Kadlečková - manažer ICT, metodik pro M, školní parlament, dotační a grantová řízení kabinet M, F
  • Ondřej Sůsa - metodik pro cizí jazyky, kabinet AJ, NJ, INF
  • Martina Křížová - PR manažer, knihovna ZŠ, kabinet PV,VV, sportovní aktivity školy
  • Radka Andrušíková - školní metodik prevence, preventista pro zdravý životní styl, ovoce a mléko do školy, metodik pro první stupeň ZŠ, uvádějící učitel 1. stupně
  • Jana Dejmková - zdravotník školy, školní úrazy, kabinet ŠD, správce kuchyňky
  • Monika Podrázká - kabinet HV
  • Jana Humhalová - metodik EVVO, vedení spisovny školy
  • Hana Chocholoušková - kabinet Z
  • Blažena Kadeřábková - kabinet CH, kabinet 1. stupně, vedení projektového učení, pozemek školy

 

2. Časový a obsahový plán pedagogických rad

A. Přípravný týden - srpen 

  • Plán práce na školní rok 2018/2019
  • Hlavní úkoly v novém školním roce
  • Směrnice
  • Rozdělení úkolů pedagogickým pracovníkům
  • Plán kontrol ředitelky školy
  • Přidělení tříd a předmětů
  • Úkoly z porady ředitelů
  • Stanovení pozice zapisovatelky pedagogických rad
  • Pracovní řád
  • BOZP ve třídách
  • Projektové učení
  • Organizace zahájení školního roku
  • Stav učebnic, pracovních sešitů a doplňkových materiálů
  • DVPP zaměstnanců školy
  • Plán a zaměření hospitací, vzájemné hospitace, BOV, výměna učitele v hodině
  • Změny v organizačním řádu školy
  • Změny ve školním řádu a v klasifikačním řádu školy
  • BOZP pro žáky
  • Další povinnosti pedagogických pracovníků

 

B. Čtvrtletní - listopad

  • Hodnocení hospitační činnosti
  • Spolupráce s ostatními částmi organizace
  • Prospěch a chování žáků
  • Činnost školní družiny
  • Mimoškolní činnost žáků a zapojení pedagogů
  • Nemocnost žáků
  • Inventarizace
  • Příprava vánočních aktivit 
  • SRPŠ, zástupce 1. ročníku
  • Spolupráce s rodinami žáků s SPU
  • BOZP v hodinách

 

C. Pololetní - leden

  • Rozbor výsledků dosažených v jednotlivých předmětech
  • Porovnání časových a tematických plánů jednotlivých vyučujících s reálným stavem
  • Spolupráce rodiny, školy a PPP - SPC Příbram
  • Poznatky z hospitací
  • Rozbor úrazovosti
  • Rizikové chování žáků a negativní jevy ve škole 
  • Zpráva výchovného poradce
  • Zpráva školního metodika prevence
  • BOZP o přestávkách
  • Příprava plesu školy

 

D. Čtvrtletní - duben

  • Prospěch a chování žáků
  • Hodnocení hospitací
  • BOZP při výletech
  • Rizikové oblasti ve škole
  • Hodnocení činnosti v kroužcích
  • Návrhy na úpravu školní budovy a jejího okolí
  • Organizace oslavy Dne dětí
  • Rizikové chování žáků školy
  • Přijímací řízení na střední školy - výsledky

 

E. Závěrečná - červen

  • Hodnocení výsledků výchovně vzdělávací práce za celý školní rok
  • Vyplňování vysvědčení, matrika
  • Hodnocení práce jednotlivých útvarů školy
  • Evaluace jednotlivých pracovníků ředitelkou školy
  • Evaluace školního roku
  • Podklady pro výroční zprávu školy
  • Organizace zakončení školního roku
  • Hodnocení účinnosti organizačního řádu školy, návrhy na změny
  • Hodnocení činnosti kroužků
  • Závěry z hospitací a vzájemných hospitací
  • Vyhodnocení práce projektových týdnů
  • BOZP a poučení žáků před prázdninami
  • Úkoly na prázdniny a před prázdninami

 

Podle potřeby další pedagogické rady při neplánovaných úkolech.

 

3. Celoroční akce

Projektové učení:

  1. téma – 100 let naší republiky 
  2. téma – Rok osmiček, Karel Čapek
  3. téma – 1939 – Čechy za Protektorátu, místní dějiny 
  4. téma – Peníze a my? 

Více viz: Náměty pro projektové učení ve školním roce 2018/2019

 

Soutěže – literární, sportovní, dějepisné, výtvarné,…

Koncerty – podle nabídek hudebních agentur

Divadla – podle nabídky KDJS Sedlčany a DAD Příbram 

Výstavy – v Městském muzeu Sedlčany, v Knihovně Sedlčany, v Praze

Muzea a památná místa – Hornické muzeum Příbram, památná místa v okolí, muzea v Praze

Přírodní zajímavosti – ekologicky zajímavá místa v okolí školy, Albertovy skály, Sejce, Oboz

Výlety

  • první stupeň – poznávání Sedlčanska a Příbramska, Střední Čechy
  • druhý stupeň – poznávání Čech

Besedy – podle aktivit v rámci MPP, náplně vzdělávání a plánu práce školy

Ekologické aktivity – úprava školní výukové zahrádky, úklid okolí školy, Den Země, Hrachov Centrum ochrany fauny, přírodní zajímavosti regionu – památné stromy, čistírna odpadních vod, třídění odpadu, sběrové aktivity

 

4. Tematické úkoly

Zlepšení pracovního prostředí školy:

  • Výzdoba chodeb a schodiště
  • Estetický vzhled tříd
  • Účelné zařízení sboroven 
  • Kvalitní úklid všech prostor školy

 

Zkvalitnění výchovně vzdělávacího procesu:

  • Aktivní využívání všech učebnic, doplňkových materiálů a pomůcek při výuce
  • Aktivní využívání ICT všemi zaměstnanci školy
  • DVPP pedagogů školy pro Šablony II a pro vlastní rozvoj v rámci potřeb školy
  • Rozvíjení mimoškolní činnosti žáků v kroužcích
  • Projektové učení se zapojením všech částí organizace

 

5. Plán spolupráce s rodinou

Řešení aktuálních otázek:

  • Zájmové kroužky v mimoškolní činnosti žáků
  • Prevence rizikového chování žáků
  • Prevence běžných rizik a mimořádných událostí
  • Smlouvy s rodiči problémových žáků při výchovných problémech
  • Vytváření IVP, jeho schválení a práce podle IVP
  • Vytváření PLPP pro Šablony II
  • Význam četby pro rozvoj osobnosti žáků a čtenářskou gramotnost, čtenářská dílna
  • Využití prostoru před školou v době přestávek při zajištění bezpečnosti
  • Třídní schůzky 
  • Individuální schůzky s rodiči žáků
  • Kariérové poradenství
  • Výchovné poradenství
  • Speciálně pedagogické poradenství
  • Spolupráce s PPP a SPC Příbram
  • Individuální přístup k žákům

 

6. Materiální a ostatní úkoly školy, které vyplynuly z evaluace školy

  • Vybavení spodní sborovny novým PC stolem
  • Výměna zářivek na prvním stupni
  • Výmalba chodeb prvního stupně
  • Nátěr dveří na prvním stupni
  • Bezbariérový přístup na WC dívky na prvním stupni
  • Rekonstrukce suchého skladu ve školní kuchyni
  • Zbudování archivu školy
  • Pokračovat ve spolupráci se Sdružením obcí Sedlčanska a MAS Sedlčansko
  • Zkvalitnit poskytování odměn v rámci státem poskytnutých prostředků na platy 
  • Instalovat ohřívač teplé vody na WC u školní družiny
  • Diferencovat práci žáků – slabí, integrovaní, nadaní
  • Motivovat žáky pro vznik kladných sociálních vztahů během celého pobytu ve škole
  • Predikovat potencionální oběti možné šikany a aktivně je soustavně sledovat 
  • Pokusit se vždy o ohleduplnost a respekt v běžných i vyhrocených situacích, které mezi jednotlivými zaměstnanci nastanou
  • Vyhledávat žáky, kteří se ve škole necítí dobře
  • Budovat stále pozitivní klima nejen při výuce, ale hlavně mimo vyučované hodiny
  • Pokračovat s další obměnou nábytku (finanční limity)
  • Budovat pozitivní vzájemné vztahy, které podporuje každý zaměstnanec
  • Pokračovat v plánovaném systému kontrol u jednotlivých pedagogů
  • Při komunikaci s rodiči vždy pořídit písemný záznam
  • Rozvíjet pozitivní vztahy mezi zaměstnanci školy na jednotlivých pracovištích a podle možností i mezi jednotlivými pracovišti
  • Podpořit další studium specializovaných činností – koordinátor ŠVP
  • Vedení školy podporuje pozitivní klima na pracovišti – rozvoj komunikačních dovedností je vítán, o řešení sporů je nutné nejprve vedení informovat a při nezdaru ho do řešení zapojit.
  • Doplnění kvalifikace u tří učitelek a AP – pravidelná kontrola výsledků studia
  • Pokračovat v zařazování dlouhodobých projektových témat vycházejících z aktuálního dění či školních potřeb
  • Motivovat méně úspěšné žáky ke kladnému vztahu k učení
  • Propojovat znalosti žáků a jejich praktické využití
  • Upravit ŠVP podle legislativy pro příští školní rok 2018/2019 
  • Pokračovat v úspěšné inkluzi žáků do školy
  • Plány učitelů pravidelně porovnávat s aktuálním stavem
  • I v dalším školním roce navázat na vizi školy: „Naše škola se stane místem, kam většina dětí bude chodit ráda.“
  • Upevňovat a rozvíjet dynamiku pozitivního klimatu školy i jednotlivých pracovišť
  • Pracovat jako tým, spory řešit v duchu respektu a vzájemné tolerance 
  • Zlepšovat image školy na veřejnosti
  • Stále důležité zásady pro práci – komunikace, kooperace, práce, adaptace