2021/2022
Všeobecný úvod:
Primární prevence rizikového chování je zaměřena zejména na:
- předcházení rizikovým jevům v chování dětí (vandalismus, šikana, násilí)
- rozpoznání a zajištění včasné intervence zejména v případech domácího násilí, týrání a zneužívání dětí, ohrožování mravní výchovy dětí
Základním principem strategie prevence rizikového chování u dětí je výchova ke zdravému životnímu stylu, osvojení sociálního chování. Důležité je podporovat aktivity podporující zdravý životní styl, smysluplně využívat a organizovat volný čas, programy, které vedou k dodržování určitých pravidel, zdravého rozvoje osobnosti, k odpovědnosti za sebe a své jednání.
Název:
- „Už se těším do školky!“
Základní informace:
- Předkladatel: Základní škola a Mateřská škola Chlum, okres Příbram
- Zpracovala: Jaroslava Bulínová, vedoucí učitelka MŠ
- Adresa: Chlum 16, 262 93 Nalžovice
- Období: školní rok 2021 – 2022
- Datum zpracování: 27. 8. 2021
Charakteristika mateřské školy:
- ZŠ a MŠ Chlum se nachází 6 km od města Sedlčany na Příbramsku ve Středočeském kraji.
- Zřizovatelem školy je Obec Nalžovice. MŠ je umístěna v budově současně se základní školou a školní jídelnou. Vzdělávací a výchovný proces zabezpečují 4 učitelky.
- Ve školním roce 2021-2022 je zapsáno 50 dětí.
Cíle programu ve školním roce 2021–2022:
- ve škole jsme všichni kamarádi
- vždy se zastanu slabšího
- líbí se mi v mateřské škole
- jsem ohleduplný k ostatním dětem
- neperu se a nebudu lhát
Seznámení pedagogických pracovníků se Školním preventivním programem:
- aktivní zapojení se do plnění programu
- rozdělení úkolů v novém školním roce
- spolupráce s nepedagogickými zaměstnanci
- pomoc při organizaci aktivit pro děti
Hlavní aktivity školy:
- podpora sebevzdělávání všech pedagogických zaměstnanců MŠ
- zaměřit se na děti bojácné, agresivní, nerespektující mravní normy
- poskytnout poradenství rodičům
Aktivity dětí MŠ (znalostní kompetence):
- mají povědomí o zdravém životním stylu
- seznamují se s osobní a duševní hygienou
- začínají chápat formy komunikace
- učí se sociálním dovednostem
- neubližují sobě ani jinému
- chápou jednoduché ekologické vazby v prostředí
Způsoby realizace:
- jednoduché formy komunikace
- počátky sociálních dovedností ve hře
- aktivity ke zdravému životnímu stylu
- konkrétní dovednosti
- modelové situace
- stanovení základních pravidel
- environmentální výchova
- volnočasové aktivity
Spolupráce s odborníky a institucemi:
- pediatři
- PPP, SPC Příbram
- Hasiči Nalžovice
- Obecní úřady spádových obcí
27. 8. 2021
Jaroslava Bulínová