Školní preventivní program MŠ

2018/2019

 

Všeobecný úvod:

Primární prevence rizikového chování je zaměřena zejména na:

  • předcházení rizikovým jevům v chování dětí (vandalismus, šikana, násilí)
  • rozpoznání a zajištění včasné intervence zejména v případech domácího násilí, týrání a zneužívání dětí, ohrožování mravní výchovy dětí

Základním principem strategie prevence rizikového chování u dětí je výchova ke zdravému životnímu stylu, osvojení sociálního chování. Důležité je podporovat aktivity podporující zdravý životní styl, smysluplně využívat a organizovat volný čas programy, které vedou k dodržování určitých pravidel, zdravého rozvoje osobnosti, k odpovědnosti za sebe a své jednání.

 

Název:

  • „Už se těším do školky!“

 

Základní informace:

  • Předkladatel: Základní škola a Mateřská škola Chlum
  • Zpracovala: Jaroslava Bulínová, vedoucí učitelka MŠ Chlum, 262 93 Nalžovice
  • Období: školní rok 2018 – 2019
  • Datum zpracování: 25. 8. 2018

 

Charakteristika mateřské školy:

  • ZŠ a MŠ Chlum se nachází 6 km od města Sedlčany na Příbramsku ve Středočeském kraji.
  • Zřizovatelem školy je Obec Nalžovice. MŠ je umístěna v budově současně se základní školou a školní jídelnou. Vzdělávací a výchovný proces zabezpečují 4 učitelky a 1 asistentka pedagoga.
  • Ve školním roce 2018 - 2019 je zapsáno 53 dětí.

 

Cíle programu ve školním roce 2018 – 2019:

  • ve školce jsme všichni kamarádi
  • vždy se zastanu slabšího
  • líbí se mi v mateřské škole
  • jsem ohleduplný k ostatním dětem
  • neperu se a nebudu lhát

 

Seznámení pedagogických pracovníků se Školním preventivním programem:

  • aktivní zapojení se do plnění programu
  • rozdělení úkolů v novém školním roce
  • spolupráce s nepedagogickými zaměstnanci
  • pomoc při organizaci aktivit pro děti

 

Hlavní aktivity školy:

  • podpora sebevzdělávání všech pedagogických pracovníků MŠ
  • zaměřit se na děti bojácné, agresivní, nerespektující mravní normy
  • poskytnout poradenství rodičům

 

Aktivity žáků MŠ (znalostní kompetence):

  • mají povědomí o zdravém životním stylu
  • seznamují se s osobní a duševní hygienou
  • začínají chápat formy komunikace
  • učí se sociálním dovednostem
  • neubližují sobě ani jinému
  • chápou jednoduché ekologické vazby v prostředí

 

Způsoby realizace:

  • jednoduché formy komunikace
  • počátky sociálních dovedností ve hře
  • aktivity ke zdravému životnímu stylu
  • konkrétní dovednosti
  • modelové situace
  • stanovení základních pravidel
  • environmentální výchova
  • volnočasové aktivity

 

Spolupráce s odborníky a institucemi:

  • Mudr. Karel Pejša
  • Mudr. Jaroslav Strejc
  • PPP, SPC Příbram
  • Hasiči Nalžovice
  • Obecní úřady spádových obcí

 

 

25. 8. 2018

Jaroslava Bulínová